Wij zijn Wubbe, Creative Agency. Zonder bla bla. Ok, we zitten aan een gracht, maar dan wel eentje in Delft. Samen met onze digitale dochter Fox on the Run maken we werk dat werkt. Waarmee doelstellingen bereikt worden. Niet creatief om het creatief zijn, maar met de drive om altijd het maximale te halen uit elk marketingbudget.
Wij geloven dat alles begint met echte interesse in mensen. Wat drijft je? Welke dromen of onzekerheden heb je? Hoe sta je in het leven? Pas als je dát weet, kun je nadenken over hoe je mensen kan benaderen, verleiden en aan een merk-relatie kan bouwen. En de vertaling maken naar strategie, een onderscheidend concept en natuurlijk de nieuwste techniek. Wubbe is nieuwsgierig. We zitten vol vragen… Dus, wie ben jij?
De relatie die mensen met merken en producten hebben verandert. Mensen worden selectiever, autonomer, bewuster. Dit vraagt om merken en producten die echt iets toevoegen aan je persoonlijke (werkende) leven. Appellerend aan een persoonlijke behoefte, met de juiste intenties en aangeboden op een persoonlijke manier.
Wubbe gelooft dat met een doordachte strategie, relevante belofte, onderscheidend creatief concept, juiste timing en de nieuwste technieken, mensen verleid kunnen worden.
We bouwen aan een sterk merk. Onmisbaar hierbij zijn een onderscheidende positionering, een relevante propositie en een eenduidige merkidentiteit. Samen vormen zij het onwrikbare fundament waarop toekomstige successen kunnen worden gebouwd. Neem je jouw ambities serieus? Dan móet je dit gewoon goed voor elkaar hebben. Wij ontwikkelen jouw merk en nemen je mee in het proces. Staat het merk? Dan kijken we samen hoe we jouw marketing- en communicatiedoelstellingen gaan aanpakken.
We maken werk dat werkt, met creativiteit als middel. Creatief zijn om het creatief zijn doen we niet aan. Ons werk moet iets dóen, iets opleveren. Problemen oplossen, doelstellingen najagen. Dát is wat we doen. En het creatieve concept is ons weapon of choice. Of het nou gaat om een campagne, digitaal platform of meerjarig communicatieprogramma, het begint altijd bij het centrale creatieve idee.
We weten hoe de digitale wereld in elkaar zit én wat voor jouw merk relevant is. Digitalisatie is overal en onze wereld verandert razendsnel. Het heeft zelfs invloed op het gedrag van mensen. Het is bijna niet bij te houden. Als je zelf niet in die wereld leeft. Dit biedt kansen, maar het stelt je ook voor vragen en uitdagingen. Wij helpen je navigeren en anticiperen op basis van data. En we inspireren, door proactief naar mogelijkheden voor vernieuwing te kijken. Vervolgens ontwikkelen we de digitale tools, websites en campagnes die hier naadloos op aansluiten.
We zorgen voor betrokkenheid (fans) en interactie op basis van waardevolle content. Merken, mensen en media. De grenzen vervagen steeds meer. En naarmate de verhoudingen veranderen, veranderen verwachtingen mee. ‘Social’ is volwassen geworden en merken die het nog altijd aan de stagiair overlaten worden aan alle kanten ingehaald. Wij helpen je om social media en content op strategisch niveau in te zetten. Binnen een integrale benadering, gericht op marcom-doelstellingen. Zoals het hoort.
We ontwikkelen doordachte vormgeving die past bij je merkidentiteit. Design speelt een belangrijke rol in hoe mensen merken en communicatie beleven. Vormgeving beïnvloedt hoe mensen je zien. Wie je in hun ogen bént. We geven merken een gezicht dat past bij hun inborst. En bij hun ambitie. Zo draagt iedere user interface, visuele identiteit en iedere verpakking bij aan het bijsturen van de bestaande perceptie naar het gewenste imago en gedrag.
Gilbert Witjes
Strategy directorGilbert is een echte bouwer. Bij voorkeur van merken, maar draait ook voor andere projecten zijn hand niet om. Als strategy director ziet hij erop toe dat de strategie van Wubbe’s werk altijd op orde is. Want bouwen zonder goed fundament, daar moet je bij Gilbert niet mee aankomen. Sleutelt als managing partner ook dagelijks aan het Wubbe van morgen.
Gilbert praat graag over:
skiën, paarden, crossfit en wijn.
Marc van der Haar
Creative director (copy)Marc is graag aan het woord. Bij het ontwikkelen van slimme creatieve concepten of van achter zijn toetsenbord. En tijdens iedere borrel. Marc is een van Wubbe’s gangmakers. Als creative en partner stuwt hij het team en ons werk tot grote hoogten. Als copywriter weet hij moeiteloos een gevoel, een design, een gedachte om te zetten in woorden.
Marc praat graag over:
voetbal, hiphop, lekkere restaurants en Netflix-series
Jasper Boon
Creative director (art)Jasper denkt in pixels, droomt in beelden en ademt concepten. Hij zet dan ook graag de lijnen uit als het gaat om concept, design en digital experiences. Jasper heeft zijn sporen verdiend bij bureaus als NOISE, The USP Company en VICE. Om vervolgens thuis te komen bij Wubbe in Delft.
Jasper praat graag over:
design, bier en goede ideeën.
Maaike Preuninger
Client Service DirectorMaaike ís ambitie. Houdt continu de finishlijn én de weg ernaartoe in zicht. Heeft jarenlang als bedrijfsadviseur gewerkt en weet complexe trajecten zo te begeleiden dat doelen worden bereikt mét iedereen aan boord.
Maaike praat graag over:
de beste restaurants, de nieuwste hotspots, de ochtendspits op BNR, sneeuw, mooie auto’s, sport, verbouwingen en haar gezin.
Niel Pepers
IN HOUSE Brand & Business ConsultantNiel heeft een geheel eigen kijk op zaken. Met zijn inzicht en creativiteit weet hij complexe vraagstukken om te toveren tot verrassend eenvoudige oplossingen.
Sinds Niel met zijn bedrijf Bright-future.nl is ingetrokken in het pand van WUBBE maken we waar mogelijk gebruik van elkaars expertise en trekken samen op in projecten waar we elkaar kunnen versterken.
Niel praat graag over:
Alles. Behalve koetjes en kalfjes.
Sylvia Kok
Media / financeAlle punten, komma’s en cijfers op de juiste plaats, voor minder doet Sylvia het niet. Mediaplanning en -inkoop snaarstrak geregeld, administratie op orde en alle teksten foutloos: just another day at the office.
Sylvia praat graag over:
Netflix-series, het Westland, snorkelen in Egypte en haar 3 pubers.
Leonie Vernel
Video & Animatie / Social Media / DesignVan handgetekende illustratie tot flitsende animatie, Leonie schudt het zo uit haar pencil. Met haar kritische blik en oog voor detail weet ze ideeën drie stappen verder te brengen, met onderscheidend en fris design.
Leonie praat graag over:
tekenen, Britney Spears en De Slimste Mens.
Adit Permadi
WebdevelopmentAdit is een echte digital native die in alles mogelijkheden ziet. Een dedicated webdeveloper die met zijn visie, skills en kennis iedereen bij Wubbe jong en scherp houdt. Impossible is nothing.
Adit praat graag over:
muziek, gadgets en gaming.
Angela Kaijoem
FinanceAngela is nummer één als het gaat om cijfers. Weet precies hoe het gaat met Wubbe, tot ver achter de komma. Een solide anker in een vrije, creatieve wereld waarin alles lijkt te kunnen.
Angela praat graag over:
de laatste nieuwtjes, koken en mode.
Kees Stolze
AdvisorKees is oprichter van Wubbe en heeft een bekruld hoofd vol communicatiekennis. Niet meer op de loonlijst, maar nog regelmatig aan de zijlijn te vinden om het bureau van advies te voorzien. Een tijdloze coach op z’n Cruijffiaans.
Kees praat graag over:
theater, reizen, communicatie, bouwen van merken, lef & creativiteit.
Gilbert Witjes
Strategy directorMarc van der Haar
Creative director (copy)Jasper Boon
Creative director (art)Maaike Preuninger
Client Service DirectorNiel Pepers
IN HOUSE Brand & Business ConsultantMarloes Otto
Project managerSylvia Kok
Media / financeDanja Knijnenburg
(Interactive) DesignDana Lee Laverman
DesignLeonie Vernel
Video & Animatie / Social Media / DesignNathalie Ruijgt
Online marketeerTim den Ouden
webdevelopment / dig. ProducerAdit Permadi
WebdevelopmentAngela Kaijoem
FinanceKees Stolze
Advisor