Westport Notarissen | Hoe ambitie een naam kreeg

Hoe ambitie een naam kreeg. En een gezicht. En een website.

Als twee notariskantoren dezelfde kansen zien, kan het zomaar zijn dat ze besluiten om hun krachten te bundelen. En samen, als één, verder te gaan. Dat is precies wat er gebeurde toen Westland Partners en Van Heeswijk Notarissen besloten te fuseren. Met verzorgingsgebieden die perfect op elkaar aansluiten en specialismen die elkaar naadloos aanvullen, bleken ze uitstekend bij elkaar te passen. Maar wie wordt verenigd door ambitie, wil die ook effectief najagen. Dus hoe maak je van twee verschillende notariskantoren één sterk en onderscheidend nieuw merk?

Een fundament voor de toekomst

Als je iets nieuws gaat bouwen, begin je bij het fundament. Dat moet passen, bij de realiteit van vandaag én bij je toekomstplannen. Daarom keken we eerst naar de juiste merkstructuur en ontwikkelden toen de nieuwe merknaam, positionering, propositie en merkidentiteit. Niet vanuit een ivoren toren (geef ons maar glas), maar in een serie interactieve sessies met de fuserende partijen. In no-time stond het merk als een huis. Westport Notarissen. Voortgekomen uit de dynamiek van een toonaangevende Greenport en een wereldhaven als gateway tot de wereld. Dit het nieuwe notariskantoor.

Toon je ware gezicht

Als je weet wie je bent en hoe je je wilt verhouden tot andere spelers in de markt, dan wil je natuurlijk wel dat mensen je ook daadwerkelijk zo zien. De buitenkant van een merk zal dus moeten kloppen met de binnenkant; het gezicht moet passen bij de inborst. De ontwikkeling van een perfect passende visuele identiteit was de logische volgende stap. We kozen voor een creatief proces waarbij we onze klant regelmatig lieten aanschuiven om feedback en input te geven. Dat las je goed… we hebben notarissen betrokken in een creatief proces. Hoe dat beviel? Als klant en bureau allebei niet kunnen wachten om het doek van het eindresultaat af te trekken, dan weet je dat je goed zit!

Samen toewerken naar de grote dag

De dag waarop het doek er eindelijk af mag, is de dag dat er van alles klaar moet zijn. De website (check out https://westportnotarissen.nl!), briefpapier, visitekaartjes, offertemapjes… Bij het lancering van een nieuw notariskantoor met drie locaties en honderd medewerkers komt heel wat kijken. Alles moet op tijd klaar en alles moet goed. Want hiaten in dit prachtige nieuwe merk, dat zouden we geen van allen kunnen verdragen. Echt spannend werd het daarom nooit. Want met zoveel gedeeld enthousiasme en zo’n goede samenwerking kon het eigenlijk niet mislukken.

Copy link
Cookie Instellingen
Privacy overzicht

Om de gebruikerservaring op de site te verbeteren en de website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Maar de keuze is natuurlijk aan jou of je deze gegevens met ons wilt delen.