De wereld om ons heen verandert. Razendsnel. Telematica grijpt om zich heen en transformeert de manier hoe we werken, hoe we communiceren en hoe we leven. Intermodal Telematics, kortgezegd IMT, zet in de tankcontainer- en tankwagenindustrie de toon als het gaat om telematica-oplossingen. Sterker nog, ze brengen telematica naar een hoger niveau. Aan ons om dat tussen de oren van alle tankoperators, tankfabrikanten, tankleasemaatschappijen en eindklanten te krijgen.
Met het inspirerende magazine ‘Telematics taking over’ namen we de doelgroep mee door deze uitdagende tijden. Een 360° blik op wat er gebeurt in de wereld en wat Telematica doet met het hele leven, werk en de tankcontainer- en tankwagenindustrie. Inclusief interviews dwars door alle branches heen, trends en vooruitzichten.
In de uitingen staan containers centraal. Hierin worden sensors geplaatst die ervoor zorgen dat de doelgroep, waar dan ook ter wereld, alle informatie kan zien over de inhoud en omstandigheden van deze containers. Deze herkenbare container gebruikten we om de opwaartse lijn van gebruik van tank telematics te laten zien. ‘Take telematics tot the next level’.
Tegelijkertijd met alle andere communicatiemiddelen ontwikkelden we een nieuwe website, inclusief design en bouw. Een overzichtelijke, duidelijke site die de complexe materie helder uitlegt en laat zien. We leggen het principe uit van de smart sensors in combinatie met het interactieve platform voor het monitoren van alle gegevens rondom container en lading. En, omdat het in merkbouw draait om stapelen, is de site visueel geheel in lijn met de andere communicatie.
Ook zochten we de doelgroep op via beurzen en met gerichte online communicatie. De fonkelnieuwe website werd daarbij gebruikt als landing. De campagne werd een eenduidig geheel dat op alle vlakken in elkaar grijpt en elkaar versterkt. Telematics taking over. En IMT nam de leiding.