Netafim Netherlands | Fruitfeiten

Fruit, feiten en irrigatie: een overtuigende combinatie

De teelt van zacht en houtig kleinfruit zoals aardbeien, bessen en frambozen is nog behoorlijk basic: vaak direct in de grond (70%) en bijna altijd in de open lucht (95%). Dat is fijn voor de kostprijs (die is laag), maar het beperkt de kwaliteit en de opbrengst die bovendien altijd onzeker is. Hoe krijg je als producent van irrigatiesystemen telers zover om een flinke investering te doen en over te stappen naar de voor hen onbekende wereld van de bedekte teelt?

Stap 1: begin bij stap 1

Natuurlijk verdiepten we ons eerst in waaróm deze telers het kleine aandeel A-kwaliteit en de grote afhankelijkheid van moeder natuur voor lief namen. Die reden laat zich raden: van oudsher is een hogere kostprijs nooit te verantwoorden geweest. Dus waarom zouden ze überhaupt aan de complexe en ‘veel duurdere’ wereld van de bedekte teelt denken? Maar, er is iets veranderd. ‘Berries’ zijn hot en voor premium kwaliteit wordt goed betaald! Zo goed zelfs, dat het voor telers lucratief is geworden om serieus in hun teelt te investeren.

Laat je leiden door de feiten

Wie deze doelgroep een beetje kent, weet dat telers zich niet zomaar wat wijs laten maken. Daarom ontwikkelden we een campagne waarin we telers opriepen om zich te laten leiden door de feiten. FruitFeiten om precies te zijn. Een serie van concrete, zorgvuldig onderbouwde argumenten vormde het uitgangspunt voor een concept met wetenschappelijke precisie. De cijfers bewezen het: door de overstap te maken naar bedekte teelt met irrigatiesystemen van Netafim FlowInside, kon een teler tot 30x meer opbrengst per m2 realiseren!

Een journey naar effectiviteit

Het creëren van behoefte bij fruittelers was één voorwaarde voor succes. Maar om écht in de doelstelling te voorzien, gingen we verder. Want dealers zouden daadwerkelijk Netafim FlowInside-irrigatiesystemen moeten verkopen. En we hadden te maken met onbekendheid van de doelgroep met een heel andere manier van telen en de grootte van de investering. Dus achtten wij het noodzakelijk dat dealers FlowInside actief zouden aanbieden. En dat zij vervolgens in staat zouden zijn om goed op de behoefte van de telers in te spelen. Daarom ontwikkelden we voor beide groepen een eigen journey, die we goed op elkaar afstemden. Vervolgens creëerden we de tools en materialen om beide processen zo goed mogelijk te faciliteren. Dealers blij, telers blij, Netafim blij. O, en wij ook natuurlijk.

Fleurop

Hoe je conversie verhoogt met datadriven web optimization en design

Ajax

De aandacht voor Fête des Fleurs gevangen

Copy link
Cookie Instellingen
Privacy overzicht

Om de gebruikerservaring op de site te verbeteren en de website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Maar de keuze is natuurlijk aan jou of je deze gegevens met ons wilt delen.