Fleurop | Website

Hoe je conversie verhoogt met datadriven web optimization en design.

Het merk Fleurop is in beweging. De afgelopen tijd is WUBBE gestart met het uitrollen van een nieuwe branding en de daaraan gekoppelde premium merkwaarde. Daarvoor pakten we de complete customer journey aan. Een belangrijk onderdeel: het in lijn brengen van de toenmalige website Fleurop.nl met de premium uitstraling. Een mooie taak voor onze digitale specialisten en vormgevers.

Meer conversie binnen het bestaande framework

Voor het redesign van Fleurop.nl hebben we, op verzoek van Fleurop, het framework van de bestaande website intact gelaten en ons vooral gericht op design en UI. Optimalisaties die de performance, sales en conversie moesten verbeteren. Met een uitgebreide analyse en het samenstellen van een uitgebreide fotografie-treatment als belangrijke onderdelen.

 

‘Het creëren van een relevante onderscheidende user interface stimuleert merkvoorkeur’

 

Een gestroomlijnde sales funnel

Voor het design hebben we insights uit data gebruikt. Op basis daarvan hebben we, binnen de context van iedere pagina, gekeken hoe we het beste de nieuwe merkwaarden van Fleurop konden implementeren en hoe we conversie konden verhogen. Het verhogen van conversie lijkt in eerste instantie te gaan over het wegnemen van drempels en het wekken van vertrouwen. Het inspireren en motiveren van consumenten is minstens zo belangrijk. Hierbij spelen design en branding een belangrijke rol, daarom hebben we iedere pagina opnieuw vormgegeven binnen de nieuwe merkidentiteit van Fleurop. Zo hebben we meerdere pagina’s gestript van alle afleiding en beperkt tot het minimale. Rekening houdend met elk device afzonderlijk.

Drempels wegnemen en inspireren

Ook hebben we goed gekeken naar demografische gegevens. Wie is de doelgroep? Waar zien we kansen om te optimaliseren? Hoe kunnen we data inzetten om experimenten/hypotheses te testen?
Vragen die we eerst voor onszelf hebben beantwoord, om vervolgens volgende stappen te nemen. Stappen op het gebied van design, sfeerbeelden, campagne-materiaal, maar ook de manier van presenteren van de boeketten. Clean, consequent, overzichtelijk, inspirerend en vanuit meerdere standpunten. Om ook hier drempels weg te nemen, te inspireren en de keuzemogelijkheden zo duidelijk mogelijk te maken.

Er staat nu een site met een grafisch ontwerp dat consumenten helpt navigeren (proces) en verleiden (kopen). Waarbij we de juiste balans hebben gevonden tussen vakmanschap (één van de kernwaarden van Fleurop) en het premium gevoel. Een website én webshop van nu. Voor een merk van nu.

Meer projecten

Fleurop

Een moederdagboeket dat precies bij haar past

Ajax

De aandacht voor Fête des Fleurs gevangen

Copy link
Cookie Instellingen
Privacy overzicht

Om de gebruikerservaring op de site te verbeteren en de website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Maar de keuze is natuurlijk aan jou of je deze gegevens met ons wilt delen.