C-Job | Naval Architects

Ouderwets nieuwe markten veroveren

Het ging de naval architects van C-Job al voor de wind. Met mooie opdrachten voor aansprekende opdrachtgevers, had C-Job door de jaren heen een sterke reputatie opgebouwd op het gebied van scheepsontwerp en engineeringsoplossingen. In bepaalde kringen. Maar de ambities waren groter; er lagen kansen om het succes verder uit te breiden. Naar nieuwe markten en tot ver buiten de landsgrenzen. Maar hoe doe je dat, als je merkbekendheid internationaal gezien nog laag is?

Snap de markt en verover ‘m

Eerst brachten we de grootste kansen in kaart en vatten deze in vijf concrete product-markt-combinaties. Per PMC analyseerden we de essentiële behoeften van de doelgroepen en maakten we scherp hoe daar met een geavanceerde maatwerk-propositie (de grote kracht van C-Job) op kon worden ingespeeld. Dit vertaalden we in behoeftegerichte proposities, welke middels internationale campagnes in de markt werden gezet.

 

Let op: kruisbestuiving!

Duidelijke proposities die sterk appelleren aan wezenlijke behoeften, vormen altijd een belangrijke voorwaarde voor succes. Maar evengoed belangrijk: een sterke, geloofwaardige afzender. Daarom zorgden we voor een duidelijke samenhang tussen de verschillende campagnes, zodat zij elkaar zouden versterken. Met kenmerkende visuele campagneconcepten die naadloos aansloten binnen één overkoepelend creatief concept. En met een campagnestrategie die het stapeleffect maximaal uitnutte.

Een slim budget telt voor vijf

Zonder bereik geen campagne. Maar voldoende frequentie was evengoed van belang; zeker gezien de lage merkbekendheid zou men meermaals met een uiting van C-Job geconfronteerd moeten worden om hen als sterke, geloofwaardige afzender te zien. Daarom verkozen we om nadrukkelijk zichtbaar te zijn binnen de toonaangevende generieke maritieme vakmedia van één publisher per werelddeel. Full page. Door het ‘stapelen’ van verschillende uitingen én campagnes, confronteerden we doelgroepen door het jaar heen steeds weer met een overtuigend merk. Per campagne vulden we dit aan met een gerichte benadering van de specifieke focusmarkt via beurzen, niche-vakbladen en targeted advertising op LinkedIn.

IMT

3... 2... 1... De lift off van telematics

Westport Notarissen

Hoe ambitie een naam kreeg

Copy link
Cookie Instellingen
Privacy overzicht

Om de gebruikerservaring op de site te verbeteren en de website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Maar de keuze is natuurlijk aan jou of je deze gegevens met ons wilt delen.